Google Analytics dominerer som webanalyse verktøy

Ihvertfall hvis vi skal tro svensken Lars hos Webanalys.nu

Her er noen av eksemplene han viser til

Nettbutikker som bruker Google Analytics:

NetOnNet
Adlibris
CDON.COM

Datingnettsteder som bruker Google Analytics:

Mötesplatsen
E-kontakt
Match.com

For mange vil trackingen du kan måle i Analytics være nok, og prisen på Analytics er attraktiv for mange: GRATIS..  Allikevel kan det for mange bedrifter være lurt å heller velge et råere analyseverktøy. Spesielt hvis du kun driver butikk på nettet. Da bør du kunne måle alle aktiviter du gjør på nettet som bannere, annonser på Kvasir og Gule Sider, Facebook, My Ad, AdPower osv.

Mange av disse verktøyene kan også bergne nøyaktige ROI’er på alle inngående klikk, og de mer avanserte lar deg konstant overvåke og justere trøkket du vil kjøre…

Lese om flere svenske firmaer som bruker Analytics – Klikk linken nedenfor

http://webbanalys.nu/google-analytics-dominerar-svenska-marknaden/

Forslag til andre webanalyse verktøy? Kommenter..