Skip to the content
Søkemotoroptimalisering i Oslo / SEO
  • SEO
    • Søkemaskinoptimalisering
  • PPC
  • Inspirasjon
    • Markedsføring
    • Spam
    • Blogging
    • Tjene penger
  • Sosiale medier
    • Facebook
    • Twitter
    • Viral video
  • Om magasinet
  • Blogg
  • Kontakt oss
  • Personvern
  • SEO
    • Søkemaskinoptimalisering
  • PPC
  • Inspirasjon
    • Markedsføring
    • Spam
    • Blogging
    • Tjene penger
  • Sosiale medier
    • Facebook
    • Twitter
    • Viral video
  • Om magasinet
  • Blogg
  • Kontakt oss
  • Personvern

Kvasir med Søk 3.0

6. mai 2009 / Frode Gildberg / 3 kommentarer

Kvasir har kommet i ny drakt.

De forteller til Na24 at de vil fornye seg å prøve å ta markedsandeler.  I tillegg til ny logo kan det nevnes at nå vises nett-, bilde-, nyhets- og leksikontreff på et søk, men i ulike grupperinger.

På forsiden er også søkefeltet veldig mye større enn vi er vant til.

kvasirnylook

Å vise et samlet søk som dette minner mye om Sesam, men Kvasir har et mye penere design. Siden Kvasir profilerer seg som best på norsk, så kan det hende de faktisk blir det..

I følge TNS Metrix har Kvasir ca 200 000 unike brukere pr dag.  Hvor mange Google har kan man bare gjette seg til, men jeg vil tippe opp mot millionen hvis ikke mer.

Kvasir kaller sine nye look søk 3.0, men hvor mange som liker et slikt samle søk strides de lærde.
Making Waves
og Naked Communcations har hjulpet Kvasir med typiske web 2.0 teknologi  og Logo.

Du må bruke KVA SIR....

Du må bruke KVA SIR....

Jeg tror forsatt brukere av Kvasir er de samme som bruker SOL og Startsiden,  og er brukere med bedre tid. For annonsørene er Kvasirs nye look gull. Man kan bli veldig profilert hvis du betaler til Eniro, men kanskje ikke så demokratisk som Google. Har du ikke mye cash kan du glemme topplasseringer på populære søk ala låneprodukter og reiseliv.

Jeg har alltid likt temaguiden til Kvasir, og har fulgt med den jevnt siden 1998.  For håpe de forsatt vil gi denne god plass.

Men man bør være forsiktig med å redigere søket for mye.  Det geniale med Google i dag er jo at «alt» blir indexert og man får en demokratisk prossess om siden er bra eller ikke.

Mahalo.com sitt forsøk på å redigere alle søk har ikke vært noen stor suksess. Han får hard medfart, bare se her:


Videoen er over 44 minutter, men er du interessert i SØK bør du se denne.

Hans visjon er forsatt og lage et spamfritt internett og han misliker sterkt SEO. Men vil folk egentlig ha et redigert internett?

Les også mer om saken i magasinet ideer.no – KVASIR I NY DRAKT

Les saken på NA 24 – Kvasir blir ny

Les mer på Dine Sider – Kvasir 3.0

Share

PPC

3.0bildesøkkvasirleksikonlogolookmahalomarkedandelernettsøkSEOsøktemasøktns metrixweb

Forrige innlegg
Damemagasin bytter fra Episerver til WordPress
Neste innlegg
Sesam – R.I.P

3 kommentarer

  1. Thomas Kirkemo

    11. juni 2009 kl 9:27 pm

    Vel det er ikke lett å lage den perfekte søkemotor. Og Google kan vel sies å ha kommet nærmest….

    Jeg har testet Kvasir i det siste, og syntes det fungerer OK. Men dere må gjøre noe med fargene på forsiden. Fjerner du de, og bare beholder søkeboksen ser det bedre ut med engang. Sjekk eks: http://www.tweepz.com/ renere og mer behagelig.

    Nå kan det hende folk blir vant til den nye looken over tid, men jeg tror dere må strippe forsiden ned.. OG da spesielt fargekartet….
    Jeg tror også Kvasir må fokusere mer på Norge. Et lite norsk flagg eller en viking hadde gjort susen…

    Kvasir lider like mye under SEO som det Google gjør, bortsett fra at firmaoppføringene kommer før spammerne..

  2. BeateKittelsen

    8. mai 2009 kl 12:37 pm

    Jeg synes det er interessant det dere skriver om å redigere internett eller ikke. Her vil preferansene være svært ulike, men at Google ikke er redigert synes jeg er en illusjon. En ting er at pengesterke aktører kjøper seg høy plassering på Google via SEO. En annen ting er at flertallet bestemmer hva som er riktig relevans, slik at høyt relevante treff som ikke vises på side 1, ikke får topp-plassering (jeg forenkler nå). Det faktum at vi som søker er late, vi gidder ikke/har ikke tid til å sjekke side 2, gjør at gode relevante treff ikke får se dagens lys.

    Med den vanvittige mengden informasjon som finnes, prøver alle søkemotorer, startsider, søketjenester osv, å presentere èn metode. Kvasir ønsker å være en veileder på nett, vi sorterer for brukeren og er «hands on» for norske verdensborgere som søker på internett. Så må hver enkelt vurdere om det vi leverer er det de trenger. Personlig tror jeg det er viktig å gjøre seg godt kjent med èn søketjeneste, da gjør man effektive søk og vet raskt om man ikke er fornøyd med et resultat. Så kan man selvfølgelig sjekke andre steder men dette tar tid.

    Til slutt, ang det du skriver om at brukere av SOL, Startsiden og Kvasir har bedre tid, det har jeg aldri tenkt på men hvis de har det så ære, være dem, de får sikkert en større opplevelse av det nettet tilbyr dem og det skulle jeg også hatt.

    NB: vi har ca 800 000 unike brukere per uke (snitt så langt i år). 200 000 er tallet for unike brukere per dag.

  3. Anders-Meyer Eldøy

    6. mai 2009 kl 10:23 am

    Legger også til at nye kvasir diskuteres på Webdesignmagasinet: http://www.webdesignmagasinet.no/2009/05/kvasir/

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

gratis seo tips

Klikk på ditt interessefelt

adsense adwords annonse annonser annonsering Blogging Facebook flash foredrag funny google humor hvordan internett interview joomla lenker lær markedsføring Markedsføringspakker medier penger ppc pr salg selvhjelp selvutvikling sem SEO sosiale sosialemedier Spam sponsede synlighet søk søkemotor tips trender triks Twitter verktøy viral Viral video wordpress YouTube

© 2022 Søkemotoroptimalisering i Oslo / SEO

Tema av Anders Norén — Opp ↑