Instagram i utvikling

Instagram har vokst seg frem til en av de aller mest populære sosiale medie-plattformer vi har i dag. For de unge har Instagram lenge vært favoritten. I disse dager har TikTok tatt opp kampen. Allikevel er det mye som skiller de to plattformene, og for business er Instagram fortsatt den som konverterer aller mest, for de fleste brukere.

Om du ikke allerede har en profil på Instagram, ja da er det på høy tid. Det er her det skjer, og det er en plattform det er lett å bli underholdt dagen lang. Her er det lekre og kunstneriske bilder som gjelder. Du kan nesten se Instagram som en mye mer polert verden, enn det Facebook byr på. Selv om dette kan ha negative ringvirkninger, byr det også på mange muligheter.

Først og fremst er det viktig å være klar over at verden ikke er så perfekt, som Instagram ofte fremstiller den. På denne plattformen er det godtatt med utstrakt bruk av filter, og andre bilde-manipulasjonsverktøy. Mange unge har dessverre ikke innsett dette, og kan derfor oppleve å slite med selvbilde. Det er derfor viktig at vi alle tar ansvar i å gjøre Instagram til et bedre å sted.

Heldigvis ser det ut som at denne glattpolerte trenden er på vei å snu. Mange har sett seg lei på at det som fremstilles ikke har rot i virkeligheten, og deler derfor mer ærlige poster.  En trend har vært å dele bilder tatt på samme tidspunkt, hvor et er svært Instagram-vennlig og et viser virkeligheten. Disse bildene er morsomme og får brukere til å innse hvor lett bilder manipuleres.

Få flere følgere på Instagram

Om du har en privat eller en business-konto for å promotere et casino tilbud på Instagram, slik som CasinoSelfie.io er det gode sjanser for at du ønsker å få flere følgere. Det er jo det det handler om på denne plattformen. Å se og bli sett. Om du føler at Instagram er plattformen for seg, eller gir firmaet ditt vekst, er det mange ting du kan gjøre for å få flere følgere. Disse skal vi se nærmere på nå.

Det første du må gjøre er å ha en profil som ser bra ut. Tenk på at bildene matcher hverandre både i tema og fargeskala, og at de kommer med gode undertekster. Det å bruke hashtags er også svært viktig for at nye følgere skal ha sjansen til å finne deg. Uten disse forsvinner du fort i massen. Sjekk derfor hvilke hashtags som er populære i din bransje og bruk disse flittig.

Det å bruke story vil også gjøre at flere legger merke til deg, og får et bedre bilde av hva du driver med. Her kan du dele videosnutter som viser klipp fra din hverdag, eller bilder som ikke passer inn i selve feeden. Disse vil forsvinne innen 24 timer, om du ikke lagrer de på profilen.

En annen ting som er viktig er profilbildet ditt. Sør for at dette representere deg eller firmaet ditt godt. Det må også være i god kvalitet og matche resten av profilen. Når dette er på plass, kan du starte å dele poster som engasjerer dine følgere. Lykke til!