Om magasinet

thomastimepoint

Alt fra Annonsering til Spam?

Timepoint.no er et webmagasin skrevet av Thomas Wist-Kirkemo

Våre lesere har  egne nettsider/blogg eller vurderer sterkt å starte opp en ny nettside. Her kan du lese om det meste innen internett-trender men hovedsakelig henvender den seg til deg med egne nettsider eller blogg.

Du kan lese om hvordan du kan bruke sosialemedier som Facebook, Twitter og YouTube til din fordel. Mye av stoffet dreier seg om å drive trafikk og ikke om hva brukerne gjør på ditt nettsted. Kanskje jobber du med kommunikasjon, reklame eller annonser? Kanskje du er en blogger som ikke er fornøyd med trafikken? Du har et firma og fikk laget nettsider i 2001 og du syntes nettsiden har gitt deg lite salg?

Magasinet Timepoint.no’s slagord er «- et klikk av gangen», og samtidig sier vi «Alt fra Annonsering til Spam». Det vil si at noen metoder som eks. annonsering vil passe for nettsider med store budsjetter. Spam kanskje passer for deg med et markedsføringsbudsjett på kr 0,-.

Vi håper alle kan finne noe av nytte  på våre nettsider og ønsker lykke til med promoteringen av dine nettsider

Thomas Wist-Kirkemo
timepoint.no

facebook Bli venn med Timepoint på Facebook – søk etter gruppen Timepoint

Timepoint på Twitter

Følg Timepoint på Twitter

Historien om Timepoint

Etter å ha laget demoer og grafikk på sin Amiga1000 i mange år oppdaget jeg  internett på et bibliotek i 1994. Nå hadde jeg vært borti noe internettlignende på Atari maskiner men det var i 1994 interessen begynte for fullt. På denne tiden og utover i 1995 var det nettsider som altavista og globalchat  det store. På Global Chat kunne man sitte og chatte med folk fra hele verden. Nettsider som Kvasir og Sol så dagens lys men utviklingen gikk tregt.

Timepoint lagde noen  nettsider i 1998 fra 2000 med vekslende resultat.  Det var de kommende årene det ble laget nettsider fra bunnen med Dreamweaver og Fireworks. Og i 2005 ble jeg en  kløper i Flash som har blitt en av Timepoint’s største virksomhet, ikke minst p.g.a. utbredelsen av video på nettet. Timepoint.no var et domene som ble  kjøpt fordi nå skulle det importeres klokker fra Kina og Timepoint(tidspunkt) var et passende navn. Klokkene var ikke den beste kvaliteten, og det var mye som gjensto og lære.  Jeg kjøpte inn bøker i grafisk design/ fargelære og layout, og fikk også god hjelp av en gammel typograf som hadde mange tips og triks.

Tidlig så jeg verdien av trafikken nettsteder får fra søkemotorer og opparbeidet mye kunnskap om dette.

Internett har vært en lidenskap siden dens barndom og for å følge med i «gamet» er det som med andre fagfelt kun hardt arbeid og en vedvarende interesse som gir deg høy kompetanse. Du må også være sulten på ny kunnskap og lyst til å titte under panseret på teknikken.  Timepoint har tatt en tung og lang vei fra HTML , CSS og Flash til å lære seg å utforme selgende tekst og bilder. Alt for å kunne gjøre egne nettsider bedre.