fffff

Et enkelt kontaktskjema kan gjøre underverker for  responsen

Enkelt kontaktskjema

Du kan laste ned denne: http://www.coffeecup.com/form-builder/. Her kan du lage veldig bra kontaktskjemaer som blir spyttet ut som flashfiler og  php filer. Har du FTP og Html editor ala Dreamweaver er dette enkelt å sette opp. Programmet koster ca 200 kr, men det finnes sikkert noe gratis der ute også.

Er du en bruker av CMS’er som wordpress eller joomla så er det mange plugins på markedet. Søk etter eks: » wordpress contact form plugin».

Få fyller ut kontaktskjema?

Er effekten mindre enn du ønsket kan du vurdere å fjerne endel av feltene som må fylles ut. Det beste kontaktskjema har bare tre felt: navn, epost og melding. Jo mer du tvinger kunder til å fylle ut, desto færre meldinger blir det i innboksen din.

For lang kontaktskjema…

Ofte er det nok med 3 felter: Navn, Tlf og e-post. Antall felter vil i stor grad være avhengig av hva du selger/tilbyr. Det er viktig å ikke forvirre et kontaktskjema med et bestillingskjema. Vil du samle inn masse informasjon om kunden på første forsøk så kan konverteringen bli lav. De som tar seg tid til å fylle ut vil være sterkere lead. Et godt eksempel på langt skjema finner du her.

 

Sosiale medier som kontaktskjema?

Ja, det kan fungere. Sett opp en Facebook side, og link til denne fra din nettside. Du kan også vurdere å tilby kommunikasjon via Twitter, men Facebook holder for de fleste behov.

Kontaktskjema = økt salg?

Etter å ha surfet igjennom tusenvis av norske nettsider blir jeg overrasket over hvor få som faktisk har et kontaktskjema på websiden sin. Når vi surfer er vil vi fjerne løse problemer enklest mulig. Hvis nettsiden din ikke har enkle måter å ta kontakt på så taper du daglig potensielle salg eller oppdrag. Enten det er f.eks. hytteutleie, treningsenter, advokat, tannlege eller håndverker.

Fenomenet heter friksjon.

Hvis en besøkende blir møtt av kun et telefonnummer eller en e-post adresse så faller dine sjanser for at han/ hun tar kontakt betraktelig. Et kontaktskjema med enkle ting som epost, navn og melding vil øke dine henvendelser så mye at du vil angre på at du ikke satte det opp tidligere. Altså skap minst mulig friksjon, ihvertfall når det kommer til at kundene skal ta kontakt.

Har du et bra program som lager kontaktskjema?  Legg igjen en kommentar med tips.

Share